måndag, april 09, 2007

Listigt

Jaha, då har man blivit utmanad på en lista. Av Superkryp. Bäst att lyda, antar jag.

Tio första
Första bästa kompis: Ulla, som bodde i grannhuset på landet.
Första bil: En begagnad svart Ford Fiesta XR2 som jag och exmaken köpte för bröllopspresentspengarna.
Första kärlek: Mikael, vi gick i samma klass på lågstadiet.
Första husdjur: Den svartvita katten Merlin.
Första semester: Det måste nog vara Paris-resan i tvåan på gymnasiet tillsammans med A-L.
Första jobb: Sålde mjukglass på Domus.
Första köpta skiva: Troligen Sweet - Sweet Fanny Adams.
Första riktiga kärlek: Mikael. Nej, inte samma Mikael som första kärleken. Jag tillhör den generation där alla killar heter Mikael eller Anders... eller möjligen Johan.
Första piercing: Första och enda är hål i öronen som jag gjorde någon gång på högstadiet.
Första konsert: Om jag kunde komma ihåg det... men den första jag har ett klart minne av är i alla fall Ebba Grön.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Cider på KGB igår kväll.
Senaste bilfärd: Taxi igår till Globen.
Senaste filmen du såg: Mel Gibsons Jesus-film, vad den nu heter. Bedrövligt dålig film.
Senaste ringda telefonsamtal: Till L igår för att bestämma var vi skulle ses innan konserten.
Senaste bubbelbadet: Ingen aning.
Senaste spelade cd: Jesus Christ Superstar.
Senaste kyss: Den kan inte ha varit särskilt märkvärdig eftersom jag inte kan minnas den.
Senaste gången du grät: En liten tår föll igår under "Something I Can Never Have".
Senaste måltiden: Frukost, dvs amerikanska pannkakor med lönnsirap och hallon, apelsinjuice och kaffe därtill.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja, men det var väldligt länge sedan och det gick naturligtvis som man kan gissa, dvs åt skogen.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Japp.
Fastnat med blicken i någons urringning: Hehe. Javisst.
Fått ditt hjärta krossat: Ja. Men tydligen går det att klistra ihop igen.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: Nej.

Sex saker du gjort idag
1. Sovit länge.
2. Duschat.
3. Ätit frukost
4. Letat efter en vettig live-bootleg av Survivalism - tyvärr utan något lysande resultat.
5. Bestämt vad jag ska göra på midsommar.
6. Läst lite i nyinköpta "Please kill me - the uncensored oral history of punk".

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Min iPod.
2. Min silverring från LOD som jag har haft på mig varje dag sedan jag köpte den för fem år sedan.
3. Min lägenhet.
4. Musiksamlingen.
5. Datorn.

Fyra personer du kan berätta allt för
Trollet, Sessan, Akela, Piotrr... och några till. Om man nu verkligen kan säga att man kan berätta "allt". Ibland undrar jag om jag ens vågar berätta allt för mig själv.

Tre val
Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Chips.

Två saker att göra innan du dör
1. Byta jobb.
2. Strunta i konventioner.

En sak du ångrar
Allt jag inte vågat göra.

Fyra personer som skulle kunna göra samma blogginlägg
Den som orkar.

Inga kommentarer: