måndag, maj 01, 2006

Ebba och jag

Följer exemplet från Annas blog feat. Mel E och gör en snabbkoll i garderoben hur väl jag sköter mig enligt Ebba:

KLÄDER
- Två par jeans - Äger bara ett par.
- En kashmirkofta - Nej.
- Ett par svarta finbyxor - Ja, absolut.
- Ett par svarta shorts - Jag har redan beskrivit mina reaktioner inför det där med shorts. Nej, nej, nej.
- En vit skjorta - Jag passar helt enkelt inte i vit skjorta. Dessutom avskyr jag att stryka. Svaret är alltså nej.
- En kavaj - Flera kavajer.
- En svart kofta - Ja, men den är för bedrövligt ful. Endast användbar för att hålla mig varm på vintern, när jag tvingas vistas utomhus.
- En kofta i en annan färg - Annan färg? Varför det?
- En jeanskjol - Jag passar inte i jeanskjol.
- Två svarta toppar - Inte bara två. Många. Väldigt många.
- Två vita toppar - Nu var jag faktiskt tvungen att kolla i garderoben. Nej, bara en vit topp, och den har jag inte använt det senaste året eller så.
- Två svarta linnen - Många.
- Tre vita linnen - Inget vitt linne alls.
- En trenchcoat - Vårkappa, ja. Trenchcoat, nej.
- En vinterkappa - Ja, ju varmare desto bättre. Favoriten går under namnet "duntäcket".
- En svart klänning - Jadå, många.

SKOR
- Ett par partysandaletter - Ja.
- Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Menar Ebba boots "cowboy-boots" eller menar hon boots "stövlar"? Hur som helst, inga cowboy-boots här men väl en hel samling av svarta stövlar av olika slag. Inga bruna. Varför skulle jag ha bruna boots?
- Ett par ballerinor - Ballerinor funkar inte. Nej.
- Ett par partyskor - Oh ja. Många par.
- Ett par söta gummistövlar - Men hallå, varför skulle jag ha gummistövlar i min garderob? Jag är inte gummi-fetischist och jag rör mig inte utanför tullarna/i naturen om jag kan undvika det. Svar nej.
- Två par gympaskor - Nej.

ACCESSOARER
- En mellanstor vardagsväska - Ja.
- Ett par mörka solglasögon - Ja.
- Ett par skinnhandskar - Ja.
- En pashminasjal - Ja.
- En weekendbag - Räknas liten kabinväska som weekendbag?
- En partyhandväska - Inte specifikt party, men jag har några små behändiga saker som jag brukar ta med mig när jag ska ut. Ja, inte alla på en gång, förstås. En i taget.
- En kuvertväska - Nej. Tycker att det är opraktiskt.

Liksom Anna så undrar jag dock var KJOLARNA tagit vägen? Min garderob består till största delen av kjolar (svarta), lämpliga både till vardag och till fest. Dessutom saknar jag en KOSTYM på listan. Och ett par snygga jobbskor som passar till kostym.

Inga kommentarer: