måndag, januari 07, 2008

Reafynd

Jag har helt skippat tanken på att gå ut och slåss med mina motmänniskor i januarireahetsen. Däremot gjorde jag faktiskt helt oväntat ett fynd idag. Jag hade vägarna förbi Cajsa Warg, och sneglade som vanligt på de lockande men ack så dyra salsiccia-korvarna med tryffel. En närmare titt visade att bäst-före-datumet på korvarna låg endast två dagar fram, så jag frågade snällt om jag inte kunde få lite rabatt. Inga problem, 1/3 av priset försvann direkt.

Nu gäller det bara att hitta något bra sätt att tillaga korvarna. Det här kanske kan funka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att ditt liv är så omedvetet intressant tror jag föga att någon tycker....Men Åh ja!De tillfredställande korvarna är som alla vet, en orgasm av smaker och som låter smakerskan falla av en då skön och behaglig känsla.

Men det glädjer mig att du sysslar med lyteskomik. Att vi som fria människor kan skratta åt den olycka du har. En korv är inte samma korv när priset så fönedrande det är, har sänkts i ett bottenlöst hål.

Men tre bien! Stekpanna + korv = Mums

Anonym sa...

Jag älskar Cajsa Warg och deras gulliga personal.
Ja det är galet dyrt där emellanåt men servicen och utbudet är suveränt.
Dessutom får man för 60pix lunchlåda med sidsallad, fralla, dricka och en frukt. en bra deal.