måndag, juli 17, 2006

Att bli packad

Eftersom här skall bortresas, så måste här packas kappsäck. En vecka på landet. Det kräver viss eftertanke, eftersom jag inte är van vid att vistas utanför tullarna.

Högklackat är onödigt. Varma kläder kan vara bra. Badkläder kan också vara bra påstås det, men jag tvivlar på att vattnet nått de erforderliga 25 plusgraderna som krävs för att jag skall ha någon nytta av badkläderna.

Böcker är ett måste. Läsglasögon ett ännu större måste, annars kan lika gärna böckerna vara kvar hemma. Min iPod är redan fylld med allt möjligt och omöjligt. Jag har fått en utomordentligt diversifierad (läs: förvirrad) musiksmak på senaste tiden, så 20 GB räcker inte långt har jag märkt.

Men jag har egentligen inte alls tid att packa. Jag ska se på tv för första gången på en halv evighet. Först Morden i Midsomer, och sedan en dokumentär om Coco Chanel på BBC Prime. Naturligtvis är detta mycket viktigare och mer intressant än att packa. Och om inte det räcker för att skjuta upp det oundvikliga så finns det säkert något annat jag kan hitta på att göra i stället för att packa. Å andra sidan brukar min packningstaktik vara att slänga ner lite prylar i sista stund, och varför ändra ett vinnande (?) koncept?

Inga kommentarer: