onsdag, juli 26, 2006

It's only when I lose some weight...

Jag har upptäckt ett nytt sätt att gå ner i vikt. Ett något förvånande sätt, men eftersom det verkar funka så ska jag inte gnälla.

Det handlar om Depeche Mode-konserter.

Efter konserten 1 mars så trillade det på några korta veckor av mig ett antal kilo (en dryg klädstorlek) utan att jag vet hur jag bar mig åt. Nu har samma fenomen upprepats. Idag, några veckor efter senaste konserten, var jag tvungen att traska ner på stan och köpa ett nytt par av mina älsklingssommarbyxor i en storlek mindre än de jag redan har. Fortfarande vet jag inte vad jag gjort. Min fysiska aktivitetsnivå är ungefär likvärdig med Andy Fletchers scenframträdande, så det kan inte vara det. Det handlar definitivt inte heller om ett allmänt sundare leverne.

Jo, konserten var för övrigt mycket bra. Undrar när de tänker komma tillbaka. Det finns fortfarande kläder i min garderob som jag inte kommer i.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Å, interesting, very interesting. Kanske är min "jag vill se ut som LostKate-träning" på gymmet helt onödig? Vore roligare med konserter.

Linda K sa...

ha ha ha underbart. hoppas dom kommer åter snart då, om du nu behöver gå ner fler storlekar ;)