söndag, april 22, 2007

Sopranos?

Helgen har ägnats åt shopping, sömn och sång. Shopping och sömn har jag klarat av alldeles på egen hand, sången har jag fått hjälp med utav Christin Sargent. Min syster tipsade mig om hennes workshops, och vi bestämde oss för att gå dit.

Efter några inledande hummande ooooommmm för att väcka rösten till liv (kurslokalen förpliktigar, vi höll till på Atmajyoti yogacenter) följda av några andra röstövningar så fick vi ägna ett antal timmar åt You've Got A Friend. Verkligen både kul och intressant att lära sig mer om sin röst och olika sätt att uttrycka sig. Jag kommer definitivt att fortsätta, jag har funderat på sånglektioner ett tag (i rent amatörsyfte, för att inte skrämma grannarna när jag sjunger i duschen) och Christin är jätteduktig och kul att arbeta med.

Inga kommentarer: