söndag, april 13, 2008

Lärt sig något nytt

Efter tre veckor har Leo lärt sig att man kan krypa in bakom gardinen för att sedan hoppa upp i sovrumsfönstret till Kajsas plats. Det innebär också att han äter upp Kajsas mat, och eftersom hans mage inte tål den så blir det lite jobbiga effekter som bland annat gjort att jag var tvungen att ägna mig åt att tvätta en långhårig kattsvans kl 5 på morgonen. Jag har därför valt att plocka bort hennes mat, hon får helt enkelt äta av Leos mat på dagarna. Det gör hon ju i vilket fall som helst, så det kan inte göra någon större skillnad.

Leo är världens snällaste katt, den enda gången han blir lite irriterad (förutom förstås när jag försöker tvätta svansen på honom) är när jag försöker borsta honom för att få bort lite av all den päls han fäller. Då åker faktiskt en antydan till klor fram.

Inga kommentarer: