torsdag, april 17, 2008

Ordningen återställd

Nu har katterna åkt hem efter fyra veckor hos mig och jag har ägnat en och en halv timme åt att röja och dammsuga och putsa och fixa. Lägenheten börjar se normal ut igen, och jag har nog lyckats bli av med 90% av katthåren. Det enda som återstår är en hög med lakan mitt på vardagsrumsgolvet, det är de lakan jag använde för att skydda möblerna och de är helt ludna. Det sitter kvar minst en halv katt där. Jag måste hitta någon form av klädborste för att få bort det värsta innan jag slänger in det hela i tvättmaskinen, jag misstänker att resultatet inte blir så bra annars.

Det känns onekligen lite konstigt att kunna sitta vid datorn utan att en katt kommer fram och sätter sig i vägen för mig (typiskt Leo), eller att gå förbi sovrummet utan att bli beordrad att sätta sig på sängen och gosa (Kajsas favoritställe).

Inga kommentarer: