tisdag, april 04, 2006

Musiklista

Att jag är löjligt långt efter min tid när det gäller att upptäcka musik har väl alla förstått vid det här laget. Inte nog med det, jag är löjligt långt efter när det gäller den här listan också. Hittade den hos Jessica, och eftersom jag har noll inspiration för tillfället så norpar jag den.

Öppna iTunes eller liknande program. Gå till låtbiblioteket och svara, hur pinsamt det än må vara.

Hur många låtar?: 1954 st.

Sortera låt efter titel:
Första låten: "Heroes", David Bowie (men varför dessa fnuttar runt låtens titel, kan man ju fråga sig)
Sista låten: Zither, R.E.M.

Sortera efter tid:
Kortaste låt: Avtryck, Kent 0:00 (nå, det är ju en välsignelse på sätt och vis eftersom jag inte egentligen gillar Kent, men verkar det inte lite skumt ändå?)
Längsta låten: Europe, Noir Désir 23:44 (kan inte minnas att jag någonsin lyssnat på den)

Sortera efter album:
Första låten: This Is Not America, David Bowie
Sista låten: Lady Stardust, David Bowie

Sortera efter artist:
Första låten: One Way Out, Al Kooper/Michael Bloomfield
Sista låten: Smokestack Lightning, Yardbirds

De fem mest spelade låtarna:
Fem Depeche Mode-låtar från Playing The Angel. Faktum är att man måste krypa ända ner till plats 51 på listan för att hitta något annat än DM, och då blir det I'm Afraid Of Americans med David Bowie följd av Frenchette med David Johansen. Klart pinsam fixering vid DM efter förra månadens konsert :-)

Första låten som kommer upp på Shuffle:
Beginning To See The Light, Velvet Underground

Sök...
"sex", hur många låtar kom upp? Hela 45 stycken, tack vare Red Hot Chili Peppers och James Brown.
"love", hur många låtar kom upp? 97 st
"death", hur många låtar kom upp? 6 st
"you", hur många låtar kom upp? 136 st
"chewbacca", hur många låtar kom upp? ingen

Någon gång i en framtid nära dig ska jag ta tag i att lyssna på alla olyssnade skivor som ligger och skräpar i min iTunes. Kan bli rätt spännande, misstänker jag.

Inga kommentarer: