lördag, april 22, 2006

Trendrapport: höga klackar

Jag tillbringade fredagskvällen uppkrupen i en soffa på Pontus by the Sea med en väninna och ett par flaskor champagne. Jag kunde under kvällen konstatera att det tydligen är väldigt populärt med spetsiga skor/stövlar med mycket höga klackar, helst superultratunna stilettklackar.

Man kan väl tycka vad man vill om den saken. Det jag personligen tycker är att dylika fotbeklädnader inte skall få säljas till personer som inte vet hur de skall ta sig fram i dem. Det borde ingå en kurs i hur man går snyggt i högklackat, helt enkelt. Man blir inte sexig av att knäa och vingla fram. Man blir bara löjeväckande.

Så om du vet med dig att du inte kan gå snyggt i högklackat, hör av dig till mig för en snabbkurs. Eller nöj dig med att ha skorna på dig i sängen.

För övrigt anser jag att sandaler skall säljas tillsammans med en fotfil.

5 kommentarer:

superkryp sa...

Håller med, det är verkligen inte så sexigt med knäandet... med det kan vara lite roande.

nb sa...

:) jag ringer dig ang kurs, fniss, men how about vi utrotar sandaler altogether?! (felläste 'fotfilt' o tänkte 'ahhh vilken bra idé att vira in de fula lirarna i en filt.' lite svårt att gå kanske.)

Alison sa...

Jag brukar alltid vara lite Bambi-vinglig när jag har klackar för första gången på länge - men efter ett glas vin är jag back on track.

/ Alison, ser fram emot att ta fram sandaletterna (och fotfilen)

Anonym sa...

snäll lägg ut en film här hur man går ihögklackat, hmm haha. har hittat dom snyggaste skorna på denna jord....men detta knäandet...ibörjan går det bra...men sen....ajajaj...pojkvännen står brevid och säger nej....mer häl, du går med knäna först....så jag övar hemma framför spegeln, kanske är ända sättet

Antira sa...

oh, jag håller med dig, jag vill skrika högt av ilska när jag ser ett par snygga klackskor bortslösade på någon som inte kan gå i dom.