torsdag, februari 02, 2006

Flyttfrågor

Ett antal bloggare har den senaste tiden snällt svarat på följande frågor:
  1. När flyttade du senast?
  2. Hur många gånger har du flyttat?
  3. Vad tycker du är det värsta med att flytta?
  4. Det bästa med att flytta?
  5. Vill du flytta nu och i så fall vart?
Påfallande många har på fråga 4 svarat att det bästa är att man får rensa, kasta, koll på vilka prylar man har. Vän av ordning (i alla bemärkelser) frågar sig naturligtvis varför det är så? Varför inte rensa kontinuerligt i stället? Det finns exempel på människor som tagit hjälp av en flyttstajlare inför försäljning av bostaden, men upptäckt efter en rensning att de inte alls behövde flytta, bostaden hade bara försvunnit i de allmänna skräphögarna.

Jag är bra på att rensa. Så bra att jag för tillfället har lite kris om jag inte tvättar en gång i veckan, de allra flesta av mina lite tjockare toppar och tröjor som lämpar sig för vinterbruk har nämligen åkt ut. Det är kanske lite övernitiskt.

OK, mina svar:
  1. December 2002.
  2. Orkar inte räkna, det är rätt många gånger.
  3. Att flytta inom samma stad besvärar mig inte, men jag har bytt stad och till och med land några gånger och det svåraste då är att lämna vännerna man fått på platsen. Nuförtiden är det tack och lov enklare att hålla kontakt via mail och så, jag är en hopplöst dålig brevskrivare.
  4. Att få inspiration av en ny plats, allra helst en ny stad eller ett nytt land.
  5. Jag trivs väldigt bra där jag bor nu, men om jag vann massor av pengar skulle jag gärna köpa något större - också i innerstan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte visa lite bilder hemifrån?

ninni sa...

Alexandra, det kanske jag gör så småningom. För tillfället har jag inte tänkt göra det.