fredag, november 03, 2006

Bytt är bytt

Idag skulle min lägenhet vara inflyttningsklar efter stambytet. Är den det? Tja... gissa.

Med andra ord: idag har jag lekt surkärring. Jag har med allra största nöje talat om för entreprenören som hanterar stambytet i min lägenhet att det är finstädning som gäller enligt kontraktet, inte grovstädning. Och att den städning som idag kl 15 var gjord i lägenheten förvisso var en välgjord grovstädning, men alls inte någon finstädning.

Jag har vidare meddelat att jag därför inte flyttar hem idag som planerat utan att jag räknar med att han tar dit en städfirma som fixar finstädningen så den är klar på måndag kl 14 när det är besiktning av min lägenhet. Sen flyttar jag hem. Om jag är nöjd med städningen, alltså. Att kunna flytta hem idag var inte alls var planerat från min sida... men det behöver inte han veta. Jag hade lugnt räknat med 1-2 veckor till och är både förvånad och imponerad över att såpass mycket är klart i tid.

Som bonus innebär detta att jag inte behöver städa lägenhet i helgen, utan kan ägna kvällarna åt att dricka alkohol och dagarna till att vara lagom bakfull. Perfekt.

Inga kommentarer: