fredag, november 03, 2006

Hemlös

Från och med nu och fram tills dess att min lägenhet återigen är beboelig så är jag inackorderad hos mina underbara vänner I och P. Jag har blivit matad, fylld med margaritas och vin, och tilldelad en bredbandsuppkoppling. I som är kvällstrött har nattat sig, P och jag sitter på två stolar bredvid varandra och umgås. Via datorn. Det är ju lite läskigt att verkligen prata irl med varandra, eller hur? Bäst att sanera via ett antal digitala mellansteg. Jag har även fått en sladd till högtalarna, så vi slåss lite lätt om vem som för tillfället har rätt att spela musik. Musiken stör inte I, hon sover som en mycket vacker stock.

För tillfället har P och jag enats om Nine Inch Nails. Funkar förträffligt. Men jag smider onda planer på att ta över och massakrera hans öron med en charmerande dansk vid namn Trentemøller. Håll tummarna för att jag lyckas.

1 kommentar:

nb sa...

min taxichaffis ikv spelade mozarts requiem. funkade.