torsdag, november 09, 2006

Michelingumman är tillbaka

Idag var det premiär för stora vinterkappan. Förra året inträffade detta den 16 november, påstår min blog. Jag avskyr fortfarande att frysa, det blir inte bättre med åren. *gnäll*

Temperaturen i lägenheten är en yttepytteliten smula bättre, jag överlever i alla fall. Men det är inte roligt att kliva ur sängen på morgonen och gå in i ett iskallt badrum för att duscha. Det som gör det än mer surt är att jag har fullt fungerande golvvärme i badrummet, men tydligen får jag inte använda den på några veckor eftersom badrummet är så nytt - det riskerar att skada fogar och sånt. Förvisso vill jag inte ha ett läckande badrum, men jag skulle så gärna vilja slippa att frysa tårna av mig.

Sen skulle jag gärna vilja att elektrikern fick dit mina spotlights i taket. Den mycket sparsamma belysning som finns i badrummet nu är visserligen behaglig (man slipper se så väldigt mycket av sin bleka nuna på morgonkvisten) men synnerligen opraktisk.

Inga kommentarer: