tisdag, november 07, 2006

Man ska inte ropa hej...

... till hantverkare. När man tror att man äntligen är av med dem, så betyder det bara en sak: man har inte dubbelkollat allting tillräckligt noga.

Just nu kokar jag av ilska. Igen. Det är dock tyvärr det enda som kokar i min lägenhet. Min gasspis funkar inte alls. Dessutom har det hänt något egendomligt med min elugn, den ena knappen går inte att trycka in som den ska och känns som att den sitter lite löst och snett.

Det jag absolut inte kan förstå är att jag inte fått reda på att gasen är avstängd. Att jag inte upptäckte detta tidigare beror helt enkelt på att i söndags hade jag redan ätit när jag flyttade hem på kvällen, och igår var jag för trött och frusen för att äta hemma så det blev pizza i stället. Men idag tänkte jag fixa lite te och smörgås i all enkelhet, för att fira att jag är hemma igen. Så blev det alltså inte.

Nåja, thai-mat är ju väldigt gott, förstås. Speciellt som jag tänker se till att byggentreprenören får stå för notan. Idag blev det en liten enkel men god och trevlig kvarterskrog. Om problemet kvarstår i morgon så... vilken av stans lyxkrogar är bäst? Tips mottages tacksamt.

Hela 18,8 grader inomhus idag. Något ska man väl vara glad för, antar jag.

Inga kommentarer: