söndag, mars 05, 2006

Finfredag och sunksöndag

Mitt lite halvhjärtade försök till finfredag har avlösts av en riktigt helhjärtat sunkig helg. Tänk otvättat hår och mysbyxor, så förstår ni. Igår lördag hade jag egentligen tänkt gå ut på stan en sväng, men efter att ha sett snön så bestämde jag mig för att strunta i det. Samma sak idag, trots att det inte snöar som igår. Eländet ligger ju kvar på marken i alla fall.

Lördagens ovilja att gå ut var inte helt orelaterad till att väninna T kom på improviserad middag på fredagen. Hon har bestämt sig för att indoktrinera mig (själv påstår hon att det handlar om att utbilda mig i nutidskultur) så hon kom hem till mig och laddade ner allt hon hade med Depeche Mode i min iTunes. Indoktrineringen funkar förvånansvärt bra, jag har frivilligt erbjudit mig att gå med henne på konserten i sommar. Det som funkar väldigt mycket mindre bra är att dricka Frozen Margaritas kl 04:00, man blir så himla trött dagen efter.

Inga kommentarer: