söndag, mars 26, 2006

Lista

Den här listan flaxar runt på lite olika bloggar. Hittade den först hos superkryp.

Senaste impulsköp: Tre cd-skivor (Lou Reed: Transformer, Velvet Underground: The Velvet Underground & Nico, Neil Young: Harvest).
Bästa promenad: Hem från jobbet.
Favoritdryck: Vin, helst rött.
Äter lyxmiddag på: Hemma.
Favoritgata: Sveavägen.
Bästa förfestmusiken: Just nu är jag Depeche Mode-fixerad.
En bra gå bort-present: Tulpaner, tulpaner, tulpaner.
Favoritlyxartikel: Champagne.
Älsklingsljud: Hammond-orgel och skränande måsar. Inte nödvändigtvis samtidigt.
Senaste upptäckt i Stockholm: Jag rör mig bevisligen i alltför snäva cirklar eftersom jag inte kan komma på att jag upptäckt något nytt på ett bra tag. Skärpning!
Favoritgalleri: Har inget, springer i antikaffärer och på loppmarknader i stället.
Favvosajt: Shortcut.
Tidning: Residence.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma.
Favoritförort: Förort?? Nä.
Fikar gärna på: Gillar inte att fika.
Favvobutik: NK.
Bästa lunchställe: Chinatown i Lausanne. Funkade bra när jag bodde i Lausanne, funkar klart mindre bra nu.
Favoritmärke: Oj, det går ju knappt att svara på... jag begränsar mig till kategorin hudvård/smink och säger då självklart Chanel.
Favoritdjur: Katt.
Världens bästa nu levande regissör: Ingen aning. Film är något jag inte begriper mig på.
Stjärna jag vill träffa: Om jag får återuppliva de döda: Serge Gainsbourg. Om inte: Bob Dylan.
Favvoskor: Ett par snygga halvhöga stövlar som funkar både till kjol och till byxor.
Klädkonto per månad: Det har jag aldrig vågat räkna ut.
Modeförebild: Coco Chanel, för hennes sätt att vända uppochner på samtidens föreställningar om hur mode skulle vara.
Mest överskattade affär: Någon form av hatkärlek får mig att även här svara NK.
Det dyraste jag köpt: Min bostadsrätt.
Mode jag aldrig vill se igen: Cityshorts. Men vänta nu... det är ju toppmodernt i år igen. *gaaaah!*
Favoritprodukt på Systembolaget: Champagne. Naturligtvis. Se frågan om favoritlyxartikel.
Bästa fyllekäket: Ett stort lass med skagenröra.
Favoritbar: Eriks Vinbar.
Senaste fyndet: Den här kjolen. 20% rabatt. Tack, Åhléns.
Bästa romanen: Anthony Burgess: Earthly Powers.
Bästa diktsamligen: Leonard Cohen: Puckelryggens sånger.
Favoritprodukt på apoteket: Ipren.
Beställer i baren: Vin.

2 kommentarer:

superkryp sa...

Kul! :)

Lisa sa...

Jamen, det är ju PåStans lista!