onsdag, mars 15, 2006

Walking in my shoes

Gick ut för att köpa ett par boots. Kom hem med ett par sandaler i stället. Sandaler som troligen åker tillbaka till affären i morgon, de är inte helt perfekta vid närmare eftertanke. Inte bara med tanke på att de är föga lämpliga i det här vädret, utan för att de faktiskt inte var så snygga när de väl kom med mig hem. De är dessutom lite för stora.

Jag har förvånansvärt många par skor (och stövlar...) med tanke på att jag alltid gnäller över hur svårt jag har att hitta skor i min storlek. Jag har nämligen så löjligt små yttepyttefötter att det enda som funkar är italienska 35:or eller barnstorlek. Till och med min nioåriga systerdotter har större fötter.

För något år sedan hade jag en diskussion med goda vänner om kroppsuppfattning och vilka tre saker man skulle vilja ändra på om det plötsligt stod en god fé där med ett trollspö i handen. Jag är nöjd med det mesta, men konstaterade att jag gärna skulle vilja ha lite större fötter så att jag hade lättare att hitta snygga skor. Per undrade lite stillsamt om det inte var enklare att jag önskade att det fanns ett större utbud av skor i min storlek i svenska affärer. Det kan han ju ha rätt i. Hur som helst så vågar jag inte tänka på hur min garderob skulle se ut i så fall. Eller min plånbok.

1 kommentar:

Klimakteriehäxan sa...

En gång gick jag ut för att, väldigt bestämt, köpa sandaler. Som jag behövde. Kom hem med ett par högklackade svarta mockapumps. Ursnygga. Men inte som det var tänkt... Man kan bli nöjd ändå, skor är kul (jag har postat ett antal blogtexter om skor faktiskt)