måndag, mars 20, 2006

Uppskjutardjävul i repris

Nu när jag äntligen fått min bokhylla och min förvaringsbänk så har jag inte längre något rimligt skäl att fortsätta möblera min lägenhet med flyttkartonger, pappkassar med prylar och klädhögar. Det jag ska behålla kan lätt sorteras in på lämpliga ställen, och överflödet kan säljas på Blocket eller bäras iväg till Myrorna.

Hur kommer det sig då att allt fortfarande är kvar?

Separationsångest?

Är det så enkelt att jag börjar bli rädd för att "Projekt Lägenhet" snart är klart, och att jag då inte ska ha något att göra efter det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

För visst har du ändå koll? Mitt där i röran bland alla högar, kassar och lådor vet du ju säkert ändå var du har dina grejer... Så brukar det vara för mig i alla fall...

Kanske är det rädsla för att inse hur mycket skräp man har liggande?

Men tänk på hur mycket rikare du kommer bli när du har sålt allt "skräp" på blocket och tradera.

Akela sa...

Raring, tänk på allt NYTT skräp Du kan samla på Dig när Du har gjort Dig av med det gamla. :)