fredag, mars 10, 2006

Antik- och kuriosamässa

Idag började antik- och kuriosamässan i Sollentuna. Som vanligt tog jag en dag ledigt för att hänga på låset och trängas med pensionärerna. Det är nog sista året jag gör det.

Den stora antikmässan i Älvsjö blir mer och mer ointressant i och med att prylarna som säljs är på tok för dyra.

Jag trodde att jag skulle uppskatta Sollentunas antik- och kuriosamässa mer, men den blir mer och mer ointressant i och med att prylarna som säljs där till 97,3% bara är rent skräp. Dyrt skräp, dessutom. Älvsjös antikmässa har i alla fall den goda smaken att ge någorlunda valuta för pengarna. Om man har pengarna, alltså.

Jag kom ut från mässan med en enda sak som jag faktiskt letat lite halvhjärtat efter: en vas från Skruf, signerad Edenfalk. Ganska nöjd kund, i alla fall.

Inga kommentarer: