söndag, mars 05, 2006

Modeminnen

Jag måste nog modifiera min sågning av 80-talsmodet en smula.

Köpte senaste DV Mode häromdagen, men hade inte ork att titta i den förrän idag. Inredningstidningar kan inte ligga olästa någon längre stund hemma hos mig, men jag är inte lika intresserad av kläder.

Artikeln jag fastnade för var "När världen blev en catwalk", om 80-talet. Den återupplivade minnet av vad som faktiskt i mina ögon var bra, nämligen Mugler, Alaïa, Gaultier och framför allt min stora favorit på den tiden, Claude Montana. Jag ger mig. Det fanns snygga kläder även på 80-talet.

Annat som jag tyckte om i tidningen var fotoreportagen Glamazon och Rollspel, samt Balenciagas kollektion.

Kanske, kanske kommer modet att svänga mot något som jag gillar nu. Det ser nästan så ut.

Inga kommentarer: