onsdag, mars 08, 2006

Pip?

Problemet med att koka ägg samtidigt som jag har Depeche Mode i iPodens hörlurar är att jag inte uppfattar äggklockans pipande. Jag tror att det är en synth som ska vara där. Hårdkokta ägg är gott, som tur är.

Det påminner mig osökt om en kväll för många år sedan. Jag stod i köket och stökade, och helt plötsligt hörde jag hur min make (numera ex-make) drog igång dammsugaren i vardagsrummet. Frivilligt. Jag studsade givetvis ut till honom för att utstöta lämpliga glädjetjut och andra uppmuntrande läten. Nej, det var inte dammsugaren. Han hade köpt en ny skiva med något obskyrt råpunkrasselskrammelband. Röjde gjorde det förvisso på sitt sätt, men jag hade föredragit dammsugaren.

För den som inte förstått det ännu så har jag snällt accepterat att bli musikindoktrinerad. Men vissa blippanden gör mig sannerligen förvirrad.

2 kommentarer:

Lisa sa...

fantastiskt rolig historia. Påminner mig om när jag lyssnad epå STone Roses album Second coming hemma hos min mamma. Jag satt i köket och stereon skvalade i vardagsrummet där även ett piano stod. På skivan finns ett bonus spår efter ca 20 minuters tystnad. Det är grabbarna som klinkar falskt på ett piano och skrattar. nack håren fullkomligen reste sig på mig för jag trodde att nu jävlar är det spöken i sovrummet....

Lisa sa...

vardagsrummet menade jag. är förvirrad och trött idag.