tisdag, december 13, 2005

Best of 2005 - Skönhet

Sessans order kommer här min lista över höjdpunkterna under 2005 inom skönhetsområdet:
  1. Att jag hittat min naturliga hårfärg igen efter 10 år och trivs med den - trots visst gnäll från Rolando (min frisör). Raringen påstår bestämt att jag är för ung för att vara gråhårig. Han behöver nog också glasögon.
  2. Att jag har lärt mig att det faktiskt inte alls är en dum idé att följa råden från andra när det gäller skönhetsprodukter. Tack vare detta har jag upptäckt både Nars Orgasm, MAC Strobe Cream och andra godbitar.
  3. Att jag alldeles på egen hand hittat Chanel No 5 Elixir Sensuel - första parfymen som på allvar kunnat slå ut min gamla 80-talsfavorit Montana Parfum du Peau.
  4. Att jag återupptäckt Sebastians Potion 9, som gör underverk för mitt hår. Dessutom har de bytt ut den gamla läskiga plåtiga tuben mot en ny förpackning som är mycket fräschare.
  5. Att jag shoppat ett lager Neutrogena Rain Bath Shower Gel när jag var i USA, och att jag har förhoppningen om att kunna använda mig av www.shopthestates.com i fortsättningen när jag behöver fylla på förrådet.
  6. Att jag rensat hårt i badrumsskåpet och numera bara har sådant jag verkligen använder och tycker om.

Inga kommentarer: