måndag, december 05, 2005

Sista gången!

Kanske inte sista som i allra, allra sista gången någonsin, men helt klart sista gången på länge. Åhléns City lär inte se mycket av mig den närmaste tiden. Maken till urusel service får man leta efter.

Först en tur ner till matavdelningen, som blivit väldigt rörig sedan de byggde om. Den superlånga charkdisken är bara förvirrande, för kunder såväl som expediter. Det var rätt så många före mig i kö till charken, så jag frågade en expedit om de hade det jag sökte, med de exakta orden "så jag slipper stå i kö i onödan om ni inte har det". Jodå, visst hade de den eftersökta varan. Jag och mina ömma fötter stod alltså snällt kvar. När det väl blev min tur möttes jag av ett "oj då, det var visst slut". Men jag frågade ju alldeles nyss, hur tydligt som helst?? "Ja, men man kan ju inte hålla reda på allt här i disken, juh..." Nähä. De lär inte behöva hålla reda på mig som kund fortsättningsvis, i alla fall.

Sedan upp till den där udda mellanavdelningen för diverse hygienprodukter. Dambindor borde ju vara en enkel match att inhandla. Icke så på Åhléns. De hade bara det egna märket. De fungerar säkert bra, och det är fullt möjligt att jag skulle kunna tänka mig att pröva dessa bindor, men inte just nu och framför allt inte för att det är det enda tillgängliga alternativet. Varför inte just nu? Jo, helt enkelt därför att jag är grinigare än vanligt när jag har mens och vill ha det jag är van vid. Men är det inte just när jag har mens som jag behöver bindor? Äh, sluta ställa dumma frågor!

Sist men inte minst, kosmetikavdelningen. Förvirrat flickebarn vid disken som knappt visste vilket märke hon sålde. Snäll och rar förvisso, men jag vill ha lite mer än så när jag lägger mina surt förvärvade slantar på hudvård.

Sen ska man försöka hitta ner i tunnelbanan också, till råga på allt elände. Det är ju rena labyrinten där nere med all ombyggnad och tjafs. Och inte blir det snyggare än tidigare heller.

Missnöjd kund idag.

Inga kommentarer: