torsdag, december 08, 2005

Dagens trerätters

... var inte prisvärd. Tack och lov var det inte jag som betalade.

Min arbetsgivare bjöd på julfest, anordnad av Bestseller/On Stage. Kalventrecôte och Peter Jöback - tja, varför inte, tänkte jag. Nu undrar jag snarare varför.

Artisterna är säkert bra var för sig, men att försöka få till någon form av helhet med Peter Jöback, Petra Nielsen, Loa Falkman och Nanne Grönvall var inte helt trivialt. Nej, det var fel uttryckt. Det gick inte att få till något som helst helhetsintryck. Småbitar av underhållningen var bra, exempelvis var Jöback en mycket näpen Cabaret-conferencier (Willkommen, bienvenue, welcome...) och en för mig okänd Åsa Fång sjöng Piaf så jag blev riktigt glad. Helhetsintrycket var dock att jag hellre hade stannat hemma och lagt en ansiktsmask.

Maten behöver vi inte ens nämna.

Inga kommentarer: