lördag, december 31, 2005

Nyårsfest i sikte

Sitter här och förbereder mig lite smått inför aftonens nyårsfirande hos goda vänner. Det är en tradition att vi firar nyår ihop. Jag minns inte riktigt när vi började denna tradition, det var några år sedan, men hur som helst så ska det bli mycket trevligt.

Mitt stora problem är förstås det gamla klassiska "iiiiih, jag har ingenting att ta på mig!". Jag har faktiskt inte den blekaste aning om vad jag ska hitta i garderoben som funkar i kväll. Köpte en ny fin klänning häromdagen, men den är fortfarande hos skräddaren. Jag har väldigt svårt för att hitta kläder som passar utan att behöva ta varvet om "min" fantastiska, pålitliga, duktiga Basem på Oden Skrädderi.

Nåja, det blir väl något svart i vanlig ordning. Jag får väl flippa loss rejält i smyckeskrinet och sminkskåpet i stället, som kompensation.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen tvivel om att Basem är duktig, han kan sitt.
MEn pålitlig är han inte. VARNING! Jag lämnade inn en frack+byxa från 1925 till utläggning, och vi avtalade (har min väninna som vittne) att den skulle vara färdig fredag kl 10 och priset avtalades till 300 kr.

När jag kom dit var arbetet halvt färdigt (jag fick vänta 45 min, och missade mitt tåg) och så hadde han nerver till att be om 450 kr. Eftersom det blev ord mot ord, gjorde jag inte mer vid saken. Men lita inte på avtal här.