söndag, december 18, 2005

Finn fem fel

... eller i alla fall två. Här har ni andra halvan av mitt badrumsskåp, den högra sidan för hudvårdsprylarna (vänstra är sminksidan). Något i denna bild känns lite konstigt, eller hur?

Rätt gissat: de fula gula burkarna.

Saken är den att de är endast fel ur rent estetisk synpunkt i badrumsskåpet, när det gäller funktion är de bland det bästa jag testat på länge. Det är Total Comfort, dagkräm och nattkräm från Garnier. Totalbudget.

Efter att ha testat dessa krämer under några veckor återgick jag för ett tag sedan till mina vanliga Chanel-krämer. Jag var i och för sig nöjd med de fula gula, men jag stod inte ut med att se dem i badrummet.

Jag har dock blivit smått desperat, mina kinder har den senaste veckan varit helt rödfnasiga av torrhet. Så i morse bestämde jag mig för att plocka fram de fula gula igen och se vad som skulle hända. På med dagkrämen. Jag kunde riktigt höra hur det sa *schlurrp* när krämen absorberades på nolltid av min uttorkade hy. Känns väldigt bra. Det är tydligt att Chanel Age Delay inte är en bra dagkräm för mig på vintern. Ska nu jämföra nattkrämer också, fula gula mot Chanel Ultra Correction som ju i och för sig är lite kraftfullare än Age Delay-serien.

Jobbigt att vara en sån total förpackningssnobb.

1 kommentar:

Lisa sa...

darling tag farm ett styck vass kniv och skala av det gula ytterlagret på Garnier burkarna så är de diskret genomskinliga under.
Är du extra listig (som jag) som pillar du av etiketten innan du skalar av det gula och sen klistrar du dit etiketten igen och vips har du vita burkar med liten etikett.