lördag, december 17, 2005

Mission possible

Äntligen är julklapparna till föräldrarna inhandlade. Till pappa blir det en tvål från Dolce & Gabbana, inhandlad på Parfymeri L i Västermalmsgallerian. Mammas julklapp kommer från Eivy Flodins Parfumerie på Nybrogatan, det blev duschkräm/bubbelbad från det för mig okända märket Caudalie. Hur som helst doftade den gott och förpackningen var helt ok, så det blir nog bra. Jag har väldigt svårt att ge bort saker som jag inte själv kan tänka mig att få, om det inte är en uttrycklig önskan från någon att få en specifik sak.

Dessa lyckade julklappsinköp gjorde mig naturligtvis smått euforisk, och inte blev det sämre när jag trillade in på Designtorget på Nybrogatan. Först hittade jag citruspressar av den absolut bästa modell som finns till helt ok pris, 125 kr för limepressen och 150 kr för citronpressen. Gissa vilken som är vilken... Färgerna är något... eh... i livligaste laget för mig, men jag försäkrar att modellen är oslagbar. Jag har en limepress sedan tidigare i samma modell, som en väninna tagit med från Colombia till mig, men den börjar tyvärr rosta sönder. Om ni använder mycket lime och/eller citron så spring genast och köp en sån här:












På Designtorget hittade jag dessutom en förstoringsspegel med sugpropp som kan sättas fast på väggen till det facila priset 225 kr. Eftersom den förstoringsspegel jag egentligen vill ha är svindyr så tyckte jag att detta var en bra kompromiss.

Sedärja, nu fick ni en liten titt i mitt badrumsskåp också. Den som har mycket god syn kan se att det ligger ett par burkar från i.d. makeup och skräpar, och en ny pensel har också hittat hem till mig. Jag föll nämligen för frestelsen att köpa ögonskuggan Violet Sky och eyelinern Bark, samt eyelinerpensel. Två ögonprodukter plus en pensel resulterade dessutom i en liten bonuspresent i form av ett lipgloss i färgen True. Jag gillar egentligen inte lipgloss, får se om jag behåller den eller ger bort den.

Igår kväll efter ett par glas vin kom jag med osviklig kvinnlig logik på att jag visst fick lov att köpa i.d.-produkterna, omedelbums. Jag insåg nämligen att jag inte behöver köpa några nya kläder till Den Stora Firmafesten i slutet av januari, jag har vad jag behöver både för första kvällens cocktailparty och den stora galakvällen (eller vad man nu ska kalla det för) dag två. Oj, så mycket pengar jag sparade helt plötsligt! Och oj, så förvånade mina kollegor kommer att bli över att få se mig i något annat än svart för en gångs skull.

3 kommentarer:

Alison sa...

Gillar verkligen förvaringsburkarna (i plexiglas?) i ditt badrumsskåp. Var hittade du dem?

ninni sa...

Ja, plexiglasburkarna är både snygga och superpraktiska. De små låga med lock kommer från Åhléns badrumstillbehör. De höga för penslar och annat tror jag är från Ordning & Reda, men det finns liknande på Åhléns badrumstillbehör, Muji och andra ställen. Vanliga pennställ helt enkelt. Muji har massor av praktiska plexiglasburkar, lådor, boxar... allt man kan önska sig.

Krokofanten sa...

Hej,
Caudalie är ett av de bästa märkena i Frankrike. Fantastiska ansiktskrämer för att inte tala om deras makeup remouver mousse!

Jag gav min mamma en 1.5 timmas ansiktsbehandling "Grand soin Caudalie" på Hôtel Meurice i fördelsedags present. Hon skall komma hit till Paris i april för att göra den...
Mycket bra val! :o)