måndag, december 05, 2005

Lite nöjd i alla fall

Jag måste modifiera mitt uttalande i föregående inlägg en smula. Jag är faktiskt trots allt lite nöjd kund idag. För att inte säga fånigt lycklig kund. Jag fick nämligen tag på åtta flaskor Arbois Tradition 2000 idag. Det är inte många flaskor av den sorten som letar sig ända upp till Sverige. Det är ett mycket speciellt vin, som jag lärde mig uppskatta när jag bodde i franska Jura. Eller rättare sagt, jag bodde i Lausanne och helgpendlade över till Frankrike.

Mer om detta speciella vin och området det kommer från kan man läsa här.

2 kommentarer:

nb sa...

Låter väldigt spännande, hoppas få mig ett par buteljer att testa imorg.

ninni sa...

Kul! Liten varning dock: det är ett mycket speciellt vin som smakar mer åt torr sherry-hållet än som vanligt vitt vin. Jag har bjudit vänner på det genom åren, och de flesta älskar det, men vissa har helt enkelt spottat ut det och tyckt att det var vidrigt.