fredag, december 30, 2005

Storögt förvånad

... är nog årets underdrift.

Ett paket bland många andra som trillat in från diverse leverantörer. Säkert ännu en oanvändbar pryl, tänkte jag. Pillade trots allt lite nyfiket bort ett hörn på omslagspappret. Nej, fy på mig, inte öppna förrän julafton. Men det såg ju ut som en svart låda, vad kan det vara? Pillade lite till. Slet sedan av pappret. Tålamod har aldrig varit en av mina starka sidor, däremot nyfikenhet.

Vit kartong runt svart låda. Av med kartonghöljet. Fin svart låda, stängd med en liten svart rosett. Knöt upp rosetten. Öppnade locket lite försiktigt till hälften. Stängde igen det med en smäll. Tittade mig förvånat omkring. Öppnade locket igen. Stängde det. Öppnade det.

Wow.

Jag fann inte ord för att uttrycka min förvåning. Det är inte ofta jag får en present som är så på pricken perfekt, och som jag inte ens visste att jag ville ha. Jonas Bohlins vackra salladsbestick Salvia. Jag är fortfarande mållös, ännu en dryg vecka efteråt.

2 kommentarer:

Alison sa...

Ooooh! Mycket snyggt!

Anonym sa...

Verkligen superfina. Nu blir jag avis, vill också ha såna presenter :)