fredag, december 09, 2005

I can see clearly now

Veckans helrenovering inkluderade även ett par läsglasögon. Jag har insett att det inte är små konstiga saker som kryper omkring på pappret, utan bokstäver som bildar ord - bara man kan se dem tillräckligt tydligt. Klarsynt observation, kan man tycka. Om det är sant att man blir klokare ju äldre man blir så är detta säkert en nödvändighet för att man överhuvudtaget skall överleva, med tanke på hur lång tid det kan ta att upptäcka sådana här små självklarheter.

Läsglasögon måste naturligtvis vara snygga. Det blev till slut ett par från Prada, vilket händelsevis är samma märke som solglasögonen jag köpte i somras. Eftersom jag är förpackningsfetischist och färgfobiker så uppskattar jag inte bara glasögonen i sig utan även det svarta fodralet, den svarta putsduken och inte minst den snygga, svarta ask det hela levereras i.

Sitter här och känner mig lite suddig och försöker vänja mig vid att se en skarp närmiljö. Undrar om man kan köpa till dammfilter så man slipper se att det är ostädat?

-------
I can see clearly now the rain has gone
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that made me crash
It's gonna be a bright, bright sunshiny day

Inga kommentarer: