torsdag, december 08, 2005

Den som väntar på något gott

... väntar ibland i onödan.

I morse tvärnitade jag framför tidningskiosken som annonserade att senaste numret av Plaza har en artikel "Hemma hos Mårten Claesson". Superspännande att se hur en superminimalist lever och bor idag! Jag kastade mig alltså in och köpte tidningen. Eftersom jag trots allt måste sköta mitt jobb (idag dessutom ända fram till midnatt) så har jag inte haft tid att titta i den inplastade tidningen. Slet ivrigt upp den när jag kom hem för en stund sedan.

Skenet bedrar.

Ja, det är titeln på artikeln, och det är också så det känns. Verkligen fina bilder, men... jag har redan sett dem. Jag har exakt dessa bilder nedladdade på min dator från Hemnet. Jag har dessutom sett mer än så. Jag var på visningen i somras på den lägenheten när den låg ute för försäljning. Så det var tyvärr inget nytt för mig, förutom möjligen lite förklarande text kring hur lägenheten är tänkt att fungera.

Jo, jag erkänner. Jag gick på visningen enbart för att det annonserades att lägenheten var arkitektritad av Claesson/Koivisto/Rune, mina absoluta favoriter inom svensk arkitektur och design. Den som gillar minimalism bör absolut köpa Plaza nr 01 - januari 2006 och kolla in artikeln. Själv tänker jag köpa en spargris och börja samla femkronor för att någon gång i framtiden (år 2035 eller så) ha råd att anlita CKR.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spar- och spargristips: Ta en större PET-flaska (om du som jag bojkottar Coca-Cola så kan du ju ta en vanlig hederlig svensk Ramlösa) i valfri storlek. Peta ner alla tiokronor du har där, varje dag. De är helt omöjliga att få ur, med mindre än att man skär upp flaskan. I en enåenhalvliters flaska går det ner ca 15 000 SEK. Kan komma väl till pass en dag.

Källa: extremt slösig väninna som numera sparar åtminstone en liten del av lönen.

/Inger

Bonusinfo: i en 60-cl flaska gick det i taiwanesiska femkronor motsvarande ca 500 SEK. En jävla massa mynt eftersom det är ca 2300 NT...

ninni sa...

Tack för tipset - det var ingen dum idé! Tiokronor brukar det ju drälla av i plånboken.