söndag, december 04, 2005

Bor jag verkligen här?

SvD skriver om homestaging (inte oväntat, det gör ju alla nu för tiden) och visar bilder före/efter.

Jag läser tipsen på hur man kan avslöja att en homestagingkonsult varit inblandad:
  • "Sparsmakad möblering, inte en personlig pryl framme, kylskåpsdörren är rensad från magneter. Barnteckningar och släktfotografier är borta, likaså tandborstar och rakhyvlar i badrummet. Röriga bokhyllor existerar inte. "
  • "Titta efter allt som saknas: personliga prylar, fotografier, barnteckningar, diplom etcetera."

Tittar mig omkring här hemma och konstaterar glatt att jag enligt alla dessa kriterier egentligen inte bor här, jag har bara stajlat hemmet för en visning. Det mesta i checklistan stämmer ju in på mitt hem, precis som det ser ut till vardags och precis som jag vill att det ska se ut.

Vi minimalister är sorgligt missförstådda :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kör på tjejen, mer minimalism. Trist att folk måste anlita konsulter för att få det fint bara, men smaken är ju som...

Vi har tydligen oxå "Homestylat" vårt hem enligt de punkterna.

Anonym sa...

Folk må säga att man bor på ett sjukhus. Vill vi ha det "rent" så låt oss. Och vi sparar 30000 spänn som folk tydligen måste betala för att få sina lägenheter att se ut som våra (ja, allså, nu talar jag ju om min Parislägenhet, som du förstår, men mitt MÅL är att ha det likadant här en dag, och jag kommer komma dit så småningom).

Undrar om de överdrivit före-bilderna. Det ser väldigt rörigt ut.

/Tove