fredag, december 09, 2005

Fredagens trerätters

... blev bara en tvårätters. Om man inte kallar ett glas champagne för efterrätt, förstås.

Var på Annakhan med en väninna. Vi skulle egentligen ha varit många fler, men de flesta hade drabbats av sjukdom, plötsligt arbete, pendeltåg och liknande vedervärdigheter och kunde inte komma. Vi hade en utomordentligt trevlig kväll, men tyvärr kan jag inte påstå att varken maten eller personalen på Annakhan kommer att få mig att rusa dit igen. Trevligheten fick vi själva stå för. Personalen var förvirrad, halvsnorkig och stundvis spårlöst försvunnen. Maten var bara ett litet snäpp bättre än den jag får hos min vanliga lunchindier vid Norrtull. Priset var naturligtvis flera gånger högre.

Efterrätten avnjöts på Bistro Jarl. Alltid trevligt, även om jag är såpass förändringsobenägen att jag längtar tillbaka till tiden innan de byggde ut.

Jag misstänker att jag är en smula kinkig och bortskämd.

Inga kommentarer: