lördag, december 17, 2005

Klappa ihop

Ännu en lördag, och jag inser till min fasa att jag måste bryta löftet jag gav förra lördagen. Jag har nämligen inte hittat föräldrarnas julklappar ännu.

Vi har bestämt oss för att inte ge varandra dyra klappar. Mamma önskar sig badskum och pappa vill ha en väldoftande tvål, vilket ger mig en känsla av barndomens jular igen eftersom det brukade vara standardjulklapparna från oss barn till föräldrarna när vi var sisådär en tvärhand höga.

Det borde vara hur enkelt som helst, men det är det inte. De badskum jag sett har haft de mest gräsliga förpackningar som inte känns ett dugg trevliga att ge bort, och att hitta en helt vanlig tvål (inte flytande) som ändå känns lite lyxigare och funkar för pappa är helt stört omöjligt. Har folk slutat tvätta sig, eller vad är det frågan om?

3 kommentarer:

Anonym sa...

gör en egen förpackning!

ninni sa...

Ja, jag har funderat på det. Så har jag gjort med schampo och duschkräm hos mig, hällt över från standardflaska till snyggare förpackningar. Jag är förpackningsfetischist...

Lisa sa...

kolla NK där finns märken Molton Brown, doftar underbart, snygg enkel flaska och lyx!