onsdag, januari 04, 2006

Fem myror

... blev det inte, Myrorna ville nämligen inte ha mina gamla slitna bokhyllor. Jag har haft dem i 10 år, köpte dem dessutom begagnade så de har verkligen sett bättre dagar. Bortforsling till återvinningscentral sker på onsdag morgon, vilket sätter välbehövlig eld i baken på undertecknad. Måste alltså städa och fixa och se om det är något mer som ska med till tippen. En flyttkartong full med... galgar, kanske? Tro det eller ej, men jag hittade en hel flyttkartong proppfull med galgar i min källare. Jag försökte ett ögonblick skylla på grannen som jag delar källarförråd med, men insåg att det inte var realistiskt. Det är jag själv som ställt dit kartongen.

Jag är i alla fall oförskämt nöjd med att jag rensat bort en röra ur mitt liv idag, en oavslutad sak som hängt över mig länge. Det tog inte så lång tid att fixa när jag väl satte mig ner och koncentrerade mig. Jag förstår inte varför det känns enklare att skjuta upp saker, förtränga att de behöver göras, låtsas som om de inte finns. Det är ju faktiskt egentligen tvärtom.

Inga kommentarer: