tisdag, januari 24, 2006

Godispåsar

Idag köpte jag läppstift och läppenna från Kanebo. Har förälskat mig i The Lipstick, och ville ha en festfärg för att känna mig riktigt festfin i Köpenhamn. Handlade på Åhléns City, eftersom jag hade två bonuscheckar och 20% rabatt på en vara under 23-25 januari. Jag är inte säker på att hitta Kanebo på taxfree i morgon. Läppstiftet är nr 06 Salvia och pennan nr 06 Beige.

Jag fick dessutom en liten påse med smågodis: 25 ml Volumising Shampoo, 25 ml Balancing Hair Conditioner, 8 ml dagkräm Immediate Moisture Power och 8 ml 10 Seconds Awakening Essence. Ska bli jättekul att prova, jag har inte testat någonting av Kanebo förut utom läppstiftet jag köpte.

För närvarande har även Clinique det vanliga godispåse-erbjudandet om man köper två produkter. Den här gången finns det flera saker i påsen som jag faktiskt är lite småintresserad av. Den innehåller 30 ml Rinse-Off Foaming Cleanser, 30 ml 7-Day Scrub Cream Rinse-Off Formula, 15 ml Superdefense Normal/Dry, Lash Doubling Mascara Black, Long Last Lipstick Bamboo Pink, Cream Shaper for Eyes Chocolate Lustre, Eye Colour Combo med Almost Peach och Bewitched samt något som de kallar för "Promo Eye Applicator".

Det jag verkligen är sugen på är Cream Shaper for Eyes och Eye Colour Combo, de var jättefina. Resten kan kvitta. Men ögonprodukterna... sååå fina! Och jag vet att Clinique-skuggorna är bra, ett par av mina absoluta favoriter kommer just från en sån här godispåse.

Det finns bara ett litet problem... jag kan inte för mitt liv komma på några Clinique-produkter som jag verkligen vill köpa. Jag måste dubbelkolla om ögonskuggorna finns även till försäljning, i så fall ska jag köpa dem. Och ögonpennan. Men i så fall får jag ju en godispåse också. Och då har jag dubbelt. Oj, så jobbigt det blev helt plötsligt. *hjälp*

6 kommentarer:

Alison sa...

Tycker deras alldeles vanliga ögonpenna (den vässbara sorten) är suverän.

The Lipstick... nu blev jag nyfiken. Varför är den så bra?

ninni sa...

Jag har torra läppar och har helt enkelt problem att hitta ett läppstift som funkar. Det här är faktiskt vårdande också, inte bara en snygg färg. Jag slipper läppar som fnasar sig och torkar ihop, läppstiftet funkar som ett cerat. Fick tipset i Elle (samma lista som lovordade Strobe Cream).

Anonym sa...

Hej, kan du ge mig några bra sidor med minimalistisk inredning och har du fler bilder hemifrån dig att visa? Behöver lite inspiration till min nya tomma lägenhet. Tack!

Anonym sa...

Älskar Clinique Cool Shimmering Body Lotion ... Kostar ca. 220 sek

Mvh/
V

Lisa sa...

åh tack för påminnelsen om åhlens checken missar alltid de där datumen. ska titta förbi ikväll och shoppa loss min 20procentare.

Anonym sa...

Köpte Clinique-saker idag. Min bästa ansiktstvätt Rinse-off foaming cleanser plus en handkräm som jag köpte bara för att få goodiebagen.. nu sitter jag här med silkesvantar på tassarna så jag rekommenderar den också!