söndag, januari 29, 2006

Ny trend?

Jag har tillbringat några dagar i Köpenhamn, och upptäckte där en lite lustig trend.
  • Onsdag lunch: serverad på rektangulär vit tallrik.
  • Onsdag middag: serverad på rektangulär vit tallrik.
  • Torsdag lunch: serverad på rektangulär vit tallrik.
  • Torsdag middag: till och med danskarna har insett att rektangulär vit tallrik inte funkar till stående buffémiddag, så det blev en vanlig vit tallrik.
  • Fredag lunch: serverad på rektangulär vit tallrik.
  • Fredag middag: serverad på ett antal olika vita tallrikar, varav faktiskt inte en enda var rektangulär.

Fyra av sex helt olika matställen har alltså fått någon form av superbra erbjudande på vita rektangulära tallrikar. Intressant. Speciellt intressant är det att försöka få plats med tallrikarna på trånga bord. Snyggt men bökigt, inte en trend som jag kommer att haka på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste säga att jag också lagt märke till det där med tallrikarna. Men det är märkligt hur vissa restauranger försöker servera alla maträtte rpå dem. Vissa passar ju jättebra, men det ser ju bara jättekonstigt ut till vissa rätter. Och dessutom lite bökigt.

För övrigt håller jag med om att Kanebos läppstift är fantastiska. Så mjuka och smidiga liksom. Dessutom är Kanebo en av de mest generösa märkena vad gäller "smågodis", älskar de eftersom jag gärna vill prova innan jag handlar.

Hoppas Köpenhamn var/är fantastiskt!