tisdag, januari 03, 2006

Uppskjutardjävulen

... eller Ändan Ur Vagnen.

Jag har insett att det bara är ett par veckor tills mina nya möbler levereras (ja, om allt går som det ska, alltså - vilket inte är givet). Det innebär att de gamla bokhyllorna måste bort ganska omgående. Vilket i sin tur innebär att jag måste ta tag i att städa bort det som ligger och skräpar i den ena bokhyllan och som antingen skall slängas eller skickas till Myrorna, och dessutom måste jag hitta någonstans att förvara det som skall vara kvar under tiden. Jag hade planerat att fixa allt detta i mellandagarna, men mellandagarna bara flöt förbi. Jag behövde säkert några lugna dagar utan några som helst måsten, men det innebär å andra sidan att kommande helgplaner är spikade.

När jag ändå håller på så ska jag nog ta ett varv till i källaren och se om jag kan slänga iväg något mer. Skönt att rensa ut.

Bra utrensningshjälp är Karen Kingstons "Rensa i röran med Feng Shui". Jag brukar hoppa över en hel del, bland annat de stycken där hon beskriver hur man ska utföra energireningsceremonier med rökelse, handklappning, pinglande i små klockor och liknande. Det är inte riktigt min grej, för att uttrycka sig milt. Däremot innehåller boken många bra råd och tankar kring prylar och prylars sätt att ta över livet. Exempelvis har jag insett att jag inte behöver behålla saker jag fått, om jag inte använder dem eller gillar dem så finns det säkert andra som gör det, dvs iväg till Myrorna med eländet. Mycket befriande!

2 kommentarer:

Gagga sa...

Heja på! Underbart att rensa! Inne på andra dagen av rensa, sortera, kasta, elda. Så befriande att se röken stiga upp mot skyn.
Inga pinglor o ingen mystisism, bara nödvändigt jäkla jobb.

ninni sa...

Hm... jag kanske skulle elda upp de gamla torra bokhyllorna, de brinner nog bra. Men jag är inte helt säker på att grannarna och brandkåren skulle uppskatta en brasa mitt på Sveavägen. Vad tror du, gagga?