tisdag, januari 17, 2006

Of mice and men

Om det ändå vore så väl. Möss, alltså. De är ju rätt söta, trots allt.

Idag gick jag från gången mellan Sergels Torg och NK in på Gallerian. Till vänster precis vid ingången i denna korridorstump ligger ett café. Jag såg något som rörde sig, tittade till lite noggrannare... och fick se en stor välmående råtta som knatade omkring i korridoren. Storlek som en inte alltför nyfödd kattunge, ungefär. Den blev lite skrämd när jag kom närmare (stackars krake... not!) och sprang raskt och gömde sig. Under caféets disk där all mat låg och väntade på hungriga kunder. Och råttor, tydligen.

Café-personalen tillkallades diskret men bestämt och fick berättat för sig vad som hänt. Undrar vad de ska göra åt saken? Finns det överhuvudtaget något att göra åt saken?

Isch. *ryser*

1 kommentar:

Alison sa...

Anmäl stället!!! Har inte koll på hur man gör men Miljöförvaltningen eller Livsmedelsverket borde veta.

Kommer inte att äta där igen. Synd, för det är ett trevligt ställe (och hyfsat barnvagnsvänligt). Dock inte tillräckligt trevligt för att jag ska tycka att det är okej med råttbajs i min smörgås.