måndag, januari 09, 2006

Mat- och sovklocka

Det sägs att ett bra sätt att gå ner i vikt är att äta grönsaker och fullkornsprodukter. Det tror jag säkert. Om inte annat så tappar man matlusten av att äta så erbarmligt tråkig mat som jag lyckas åstadkomma av nämnda ingredienser. Konstigt, jag som är så bra på matlagning i vanliga fall. Min kropp är väl helt enkelt skapt för att leva på gåslever, löjrom och champagne. Och tryffelsalami.

Min kropp är även skapt för att sova länge på morgonen. Jag ger mitt helhjärtade stöd till revolutionen som startats av Pale Green Woman!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*Skrattar* Jag är inte nattmänniska, men har lite svårt att stiga upp på morgonarna. Jo jag är nog morgonmänniska jag erkänna:-) Visst ställer jag mig bakom, men vi ska inte ha samma jobb:-) Ni kan ha jobb som man kan påverka eller vara med saker som händer på kvällar och nätterna... *L*

Lisa sa...

ja! håller med. Fullkornsmat och grönsaker är JOBBIGA och TRÅKIGA att äta. punkt slut. men med tanke på att jag varit sjuk i snart 3 veckor så kanske jag borde äta mer av åtminstone tråkgrönsaker.

blä.
suck.