tisdag, januari 31, 2006

Matlista

Listidé norpad från Hedgehog. Jag har tidigare bloggat om mitt kylskåp.

Tre saker som jag alltid har i kylen:
1. Färsk parmesan
2. Dijonsenap
3. Marmelad

Tre saker jag alltid har i frysen:
1. Rådjurskött (nästan alltid, i alla fall... tack, pappa!)
2. Kyckling
3. Isbitar

Tre saker jag alltid har i skafferiet:
1. Pasta (just nu fullkornspasta från Saltå Kvarn, faktiskt riktigt god)
2. Ett lager av mitt favoritte
3. Burktomater

Tre kryddor jag alltid har hemma:
1. Santa Maria Red Hot Chili Pepper
2. Basilika
3. Timjan

Tre saker jag använder varje dag:
1. Eeh...
2. Oj så svårt...
3. Nej, jag har tydligen ett så oregelbundet liv att jag inte kan hitta tre saker jag använder varje dag i mitt kök.

Mina tre favoritgrejor i köket:
1. Min underbara spis (gasplattor och elugn)
2. Min diskmaskin
3. Mina bestick (New York från Georg Jensen)

Tre saker som inte får komma in i mitt kök:
1. Blodpudding
2. Hushållsost
3. Falukorv

Lägger till en extra kategori, tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök:
1. En taklampa över matbordet
2. Nya köksstolar
3. Massor av champagne

Inga kommentarer: