söndag, januari 29, 2006

Nördigt

Jag börjar misstänka att mina kära väninnor smittat ner mig rejält. Visst måste man väl säga att man är på god väg att bli en fullfjädrad sminknörd när man tar reda på när Chanels nya foundation skall släppas och hänger på låset för att köpa den samma dag? Och blir sur när de inte har den framme i butik den dagen?

Pro Lumière släpptes enligt uppgift i tisdags, men den fanns inte i butikerna i Stockholm då. Den fanns naturligtvis inte på taxfree på Arlanda på onsdagen heller. De stora varuhusen i Köpenhamn (Illum och Magasin du Nord) hade inte heller lyckats plocka fram den på onsdagen, men en av de större Matas-butikerna på Ströget hade den. *pust*

Varför detta hysteriska letande? Speciellt underligt med tanke på att jag inte brukar använda foundation sådär ofta så att det stör. Jo, jag skulle vara på två dagars konferens och fest med hela företaget (sisådär 800 personer) och jag kände för att vara riktigt snyggt festsminkad. Och det lyckades jag med, kan jag meddela. Ansiktet satt perfekt på plats, både dagtid och genom diverse nattsuddande och dansfnattande.

Inga kommentarer: