måndag, januari 16, 2006

Same procedure...

Jag är inte någon utpräglad rutinmänniska, snarare tvärtom, men jag har insett att jag ändå på något lustigt sätt har skaffat mig fasta rutiner för vissa saker. En av dessa är min morgonrutin under arbetsveckorna. Jag är inte direkt morgonpigg (för att uttrycka mig milt) men jag har på något sätt lyckats hitta en rutin som inte kräver någon som helst medveten tankeverksamhet och som tar mig från säng till skrivbord på ganska exakt 60 minuter. Jag har tack och lov förmånen att bo inom promenadavstånd från jobbet. På vägen till jobbet kliver jag in på det lilla bageriet och köper min frukostmacka, i stort sett alltid samma bröd och samma pålägg.

En av de få medvetna rutinerna i mitt liv är att jag tvättar på söndagar, tvättpasset 17-22. Just nu förbannar jag högljutt denna rutin, eftersom den innebär att jag måste bädda sängen med rena lakan innan jag kan gå och lägga mig. Och jag vill gå och lägga mig NU.

Mycket smartare att sitta här och blogga i stället för att bädda, eller hur?

Inga kommentarer: