söndag, november 13, 2005

Blind som en fladdermus

Gårdagens höjdpunkt var spontanfika med Lyckliga Lisa, som jag av en ren händelse stötte ihop med på stan igår. På shoppingrunda, förstås. Utnyttjade genast Lisa för att få goda råd i en knivig situation. Jag har nämligen tvingats inse att jag uppnått en såpass framskriden ålder att jag inte ser ett skvatt på nära håll längre - dvs läsglasögon är ett måste. När jag försöker läsa något med liten text är bokstäverna luddiga och kryper omkring så konstigt på pappret. Akut åldersnoja infann sig med ett glatt *tjoff!* när jag fick låna en kollegas läsglasögon och därigenom upptäckte detta, kan jag meddela.

Nåväl, jag tvingade Lisa att ge sitt omdöme om de tre glasögonmodeller jag lånat med mig. Hon är en mycket klok kvinna med god smak (dvs hon tyckte samma som jag). Men oj, så svårt det var att välja! Min lillasyster har haft glasögon sedan hon var barn och diverse andra kompisar och ex har också glasögon, så jag har ofta varit med dem för att välja glasögon. I de sammanhangen har jag varje gång hittat sisådär 20 par som varit perfekta på mig, samtidigt som personen som egentligen skulle ha glasögon våndats och i bästa fall hittat ett par som var halvbra. Det borde alltså varit lätt för mig att hitta rätt nu, kan man inbilla sig. Så var det naturligtvis inte alls.

Apropå fladdermöss så gillade jag Batman Begins.

3 kommentarer:

Alison sa...

Jag kan tänka mig att du passar superbra i glasögon, och då särskilt ett par med lite färg eller djärv design i stället för sådana där "osynliga" bågar. Du har ju en rätt avskalad stil så det skulle vara riktigt snyggt.

Lisa sa...

jepp de som jag tyckte var snyggast. var snyggast ;)

det var en ära att få tycka till i ett sådant stort beslut.
och mysigt att spontanfika förstås! ska sänka blicken oftare haha...

ninni sa...

Tack raringar! Det blir ett par Prada (de som Lisa gillade), svarta med detaljer i... lila, av alla färger. Låter skumt, men är faktiskt snyggt.

Skönt att Lisa kan sänka sig till min nivå ibland :-D