tisdag, november 08, 2005

Lysande

Idag har jag provat min nya Strobe Cream från MAC för första gången, fuktkrämen som "funkar ungefär som att tända en glödlampa under huden", enligt artikeln om "12 hemliga skönhetsfynd" i ELLE. Funkar det? Nja. Det var väl inte sådär väldans massa watt i den där glödlampan, men å andra sidan så var grundmaterialet ganska bedrövligt. Man är inte direkt någon strålande skönhet efter en veckas dunderförkylning. Men krämen var behaglig. Sammanfattningsvis så inbillar jag mig i alla fall att jag såg fräschare ut än om jag inte haft just den krämen på mig.

Den där artikeln har haft en väldig genomslagskraft, det är imponerande. Likt en lämmel följande alla andra små vinterbleka lämlar har jag travat runt i butikerna och fått höra gång på gång "nej, tyvärr, slut för tillfället, du vet ELLE...".

Ska nog övertala min väninna T att köpa en tub Avibon när hon åker ner för att slåss med fransmännen nästa gång. Och så ska jag sluta läsa ELLE, det är inte bra för min plånbok.

2 kommentarer:

Alison sa...

Ja, jag har gett upp hoppet om att få tag på en Strobe Cream i år, om jag inte ber Lisa köpa åt mig i NY.

Kommer du ihåg vad den kostade i USA?

ninni sa...

Jag köpte den på taxfree på Heathrow, och där kostade den £15,70. Kan rekommendera den, idag var utgångsläget inte lika katastrofalt och jag känner mig faktiskt väldigt strålande och fin.