torsdag, november 03, 2005

Klädstil??

Har jag en klädstil? Jo, jag har väl det. Jag gör som BrunchGirl och stjäl idén om en klädlista, så jag kommer igång med bloggandet.

Min klädstil: Svartklädd. Relativt strikt klassiskt "business", gillar kostymer men det får gärna finnas någon liten udda detalj. Ofta kjol.
Mina favoritdesigners/märken: Tara Jarmons kjolar är suveräna. Byxor från Lindeberg. Tigers lite kortare kavajer sitter bra på mig, jag har rätt kort överkropp (ok, jag är kort hela jag) och kavajer har oftast en tendens att vara figursydda efter en figur som börjar kurva in precis där mina kurvor kurvar sig utåt, vilket resulterar i bubblig rygg.
Klädbudget varje månad: Varierar från noll till många tusenlappar.
Min stilikon: Tror inte att jag har någon.
Mitt modemåste i höst: Eh... vahetteresaru? Modemåste? Nä. Jag behöver en ny kostym, det är väl allt.
Min värsta modemiss: En kombination av alltför korta kjolar, höga klackar och urringat kan aldrig bli bra, jag har vaga minnen av att jag lyckats få till den kombinationen vid några tillfällen.
Mitt värsta klädminne: Måste vara klänningen som jag hade på mig på en bal på universitetet. Den var i och för sig snygg, men den var axelbandslös och hade en läskig tendens att vilja halka neråt. Det var inte en helt trivial uppgift att försöka dansa och samtidigt hålla sig kvar i klänningen.
Mitt bästa köp: Min stora varma vinterkappa från Moncler. Den är mörkgrön och det ser verkligen ut som om jag glömt kliva ur sovsäcken när jag kommer travande med den på mig, men den är som att vara klädd i en varm kram. Man fryser aldrig. Underbart.
Mitt sämsta köp: Oj, det finns många sådana. Gjorde en garderobsrensning för några månader och hittade massor med saker som fortfarande hade prislappen kvar.
Mitt favoritplagg: Just nu ett par Lindeberg-kostymbyxor med svagt lila kritstreck. Kavajen som hör till har på något konstigt sätt krympt, men byxorna sitter perfekt fortfarande.
Mina favoritskor: Ett par festskor med kilklack och vristremmar/snörning som jag köpt på My Shoes. Jag får alltid komplimanger när jag har dem på mig.
Mina favoritjeans: Äger bara ett par jeans, klassiska Levi's.
Mitt dyraste plagg: Ovan nämnda Moncler-kappa. Men den var värd vartenda öre!
Mitt smyckeskrin: Massor av silver, bergkristall, månstenar. Bleka färger. Gillar stora smycken.

1 kommentar:

En Barnfri Kvinna sa...

Ninni, du vet väl
"every 10 000 mile journey begins with a new pair of shoes " ;)

/ejp