fredag, november 04, 2005

Dagens shopping

Jag inser, när jag läser andra bloggar, att jag har en bit kvar att vandra innan jag kan känna att jag kan det där med smink. Däremot finns det få som slår mig på fingrarna när det gäller shopping. Häromdagen blev jag kallad för "målsökande robot" i shoppingsammanhang. Det var rätt kul att se kollegans gapande mun när hon med min hjälp på två röda sekunder fick shoppat det hon ville ha och lite till, efter att ha velat omkring på egen hand i en kvart och letat utan resultat.

Nåja, min egen lilla utflykt i eftermiddag resulterade i följande:
  • Två v-ringade, långärmade toppar från Filippa K. Standardtröjor, perfekta under en kavaj.
  • Sex par sockar från Åhléns. Jag är förbaskat trött på att försöka para ihop strumpor som liknar varandra väldigt mycket men ändå inte är helt lika efter tvätten, så nu åker allt ut och ersätts med strumpor som verkligen ser exakt likadana ut.
  • En volangkjol i exakt rätt kvalitet, viscose med lite lagom tyngd, ner till fotknölarna. Jag har letat efter en sån hela sommaren utan resultat. Hittade den otroligt nog på Axelsson som är ett ställe jag aldrig sätter min fot på i vanliga fall. Tillsammans med Joy tar den affären priset i otillgänglig rörighet. Inte för att det kommer att vara modernt med volangkjol nästa sommar, men det struntar jag i. Skönt är det, och snyggt med ett par sandaler och ett enkelt linne.
  • Två burkar rödlöksmarmelad från Chez Albert - jättegott till anklever. Som bonus fick jag prata lite franska. Alltid trevligt.

Någon som undrar över färg på kläderna? Gör inte det. Default colour på mina kläder är svart.

Inga kommentarer: