tisdag, november 22, 2005

Klädlista

Listidé norpad från Hedgehog:

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
Ett par jeans, en hel drös med toppar som alla ser likadana ut, och inte tillräckligt många skor. Har man någonsin tillräckligt många skor?

2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Det beror på humör. Ibland inga alls, ibland massor.

3. Hur många väskor har du?
Sex stycken.

4. ...och hur många av dom är märkesväskor?
Om man menar Vuitton, Gucci etc så är ingen det. Nöjer ni er med Furla och liknande så är väl alla märkesväskor. Pinsamt, jag har faktiskt ingen aning om hur modefolket definerar "märkesväska".

5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Ingen aning. För mycket, troligen.

6. Vad är din favoritaccessoar?
Min silverring gjord av Klara Eriksson på LOD. Känner mig helt naken utan den. Det var en sån där plötslig, total förälskelse. Jag hade inte alls råd med den men det är nog ett av mina allra bästa köp någonsin.

7. Beskriv din stil med tre ord?
Svart... svart... eh...hmmm... svart? Nja, jag borde väl lägga till att den är ganska strikt och klassisk, men jag gillar strikta klassiska kläder med en liten "twist". Ja, det var mer än tre ord. Jag kan räkna. Däremot har jag svårt att begränsa ordflödet.

8. Hur många solglasögon äger du?
Tre par: ett par klassiska RayBan Wayfarer som jag köpte i slutet av 80-talet, ett par Calvin Klein och sommarens nyförvärv, ett par Prada.

9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Har ingen speciell stilikon. Kör min egen stil. Var faktiskt stilikon själv en gång i tiden, har jag fått veta (för några stackars vilsekomna studiekamrater när jag pluggade på universitetet). Intressant.

10. Vilken är din favoritdesigner?
Ingen just nu. På det glada 80-talet älskade jag Claude Montanas kläder, men jag har ingen aning om vad som hänt med honom sedan dess.

11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Min stora varma dunkappa - det är ju vinter och jag vägrar frysa. Med den så kan jag klä mig relativt tunt under, jag fryser ändå inte ett endaste litet dugg. Underbart.

12. Vad är nästa köp?
En svart kostym. Troligen skräddarsydd hos min duktiga skräddare på Oden skrädderi.

13. Shoppar du secondhand ibland?
Inte så mycket numera, men gjorde det mycket förr. Jag fyndade bland annat mängder av "tantkappor" med pälskrage för några år sedan för inga pengar alls (original från 50-60-talet). Tröttnade på dem precis innan den stilen började finnas överallt (men då förstås nyproduktion till dyra designerpengar). De fick återgå till Myrorna, hoppas någon annan köpte dem.

14. Vilken är din favoritaffär?
NK.

15. Är din garderob fullsmockad?
Absolut inte. Jag har lekt feng shui i så många omgångar nu att jag börjar få ont om kläder att ha på mig. Det hade jag i och för sig redan innan, men då var garderoben i alla fall proppfull av sånt jag inte använde av en eller annan anledning. Det som finns där nu är sånt jag tycker om och använder.

16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Skor. Och stövlar.

Inga kommentarer: