lördag, november 19, 2005

Kjolsamling

Jag har en ganska imponerande samling av svarta kjolar i diverse olika modeller. En del av dem har tyvärr krympt på något konstigt vis, men många kan jag fortfarande använda och använder regelbundet. Jag trivs egentligen bättre i kjol än i långbyxor.

Idag råkade jag snubbla in på Karen Millen på Biblioteksgatan, och utökade samlingen med något som jag antar bäst kan beskrivas som en pennkjol. Klart snyggt. Tydligen ett "modemåste" i år, om man får tro Sessan.

Jag har insett att jag faktiskt har något som troligen kan beskrivas som tulpankjol/ballongkjol i samlingen också, om än av något annorlunda snitt. Den går ner till fotknölarna, där den snörper ihop sig. Inköpt för 3-4 år sedan på rea, design Gunilla Pontén. Den borde jag passa på att ta ut och använda nu, när man i alla fall med lite god vilja kan tolka det till att jag väljer att följa modet.

Jodå, jag hade en ballongkjol när det var modernt senast (dvs någon gång i slutet av 80-talet...)

Inga kommentarer: